Skip to content

Ode aan Ostara

March 7, 2009
© Victoria Parks (Songs for Ostara)

© Victoria Parks (Songs for Ostara)

Lieve lente,

Het is bijna een jaar geleden toen ik je voor het laatst zag en vandaag moest ik opeens sterk aan je denken.
Aangemoedigd door kwetterende vogels, kon ik je niet meer uit mijn hoofd zetten, want ik weet zeker dat ik jouw contouren herkende. In de nabije verte, in de vage helderheid van de dageraad.
Tussen nog kale bomen, met hun voeten in aarde waaruit pril groen nog niet zo lang geleden omhoogschoot, hing een vleugje van jouw geur. Die onmiskenbare melange, die combinatie van gras, met een beetje zeelucht en hier en daar een vleugje hooi, doet me herinneren aan zorgeloosheid. Aan bloemetjes die langzaam, doch vastberaden, uit hun knop komen en aan lammetjes die direct na de geboorte al kunnen lopen. Simpelweg, omdat het hun aard is. Die van de natuur.
Met mijn ogen gesloten probeerde ik me voor te stellen hoe het voelt als je zachtjes over mijn gezicht streelt. Het was net alsof je alweer bij me was! Ik genoot van jouw aanraking, die altijd koel en warm tegelijk is, maar nooit zweterig.
Oh lente, mijn verlangen naar jouw terugkeer is groot. Ik heb je vreselijk gemist, maar de dag dat jij me weer in al jouw glorie zult omhelzen, maakt meer dan goed.
Weet dat ik op je wacht.

Voor altijd de jouwe,
Kiki

3 Comments leave one →
  1. Vanessa permalink
    March 10, 2009 4:40 pm

    Wat mooi een klassieke ode aan de lente!

  2. March 10, 2009 8:32 pm

    Mmm, een mooie tekst met een heerlijk erotisch tintje.😛

  3. March 10, 2009 10:04 pm

    Erotisch? OMG! Ostara is de godin van de lente! Als het nou een jonge god was…🙂

Leave a Reply

