Skip to content

GUP lanceert ‘The Crisis Issue’

April 8, 2009

Fotografiemagazine GUP komt met een eigen vertaling van de crisis: ‘The Crisis Issue’. In deze eenmalige zwart-wit uitgave wordt amper over de huidige economische recessie gerept, maar zijn vooral de crises die de wereld de afgelopen tachtig jaar voor zijn kiezen heeft gekregen in the picture gezet. 

gup19-cover-frontGUP#19 bevat portfolio’s van de fotografen Dorothea Lange (US), Robert Frank (US), Joost van den Broek (NL), Chris Killip (UK), Otto Snoek (NL), Ruud Sies (NL) en Sander Veeneman (NL).

Verder bevat het nummer werk van Walker Evans (US) en zes crisisfoto’s van eerstejaars studenten aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag.

Onder de brug 
Morgen – donderdag 9 april 2009 , vanaf 17.30 uur – wordt GUP #19 ‘The Crisis Issue’ geheel in stijl gelanceerd onder de brug in het Amsterdamse Vondelpark (Van Baerlestraat).
Het magazine is daar tot 19.00 uur VOOR NOP verkrijgbaar en dat scheelt toch weer 5 euro. Ook zijn er GRATIS drankjes verkrijgbaar! Laat ik er wel maar bij zeggen: zolang de voorraad strekt.
Samen onder de brug… Een schrale troost in barre tijden. 

www.gupmagazine.com

3 Comments leave one →
  1. April 8, 2009 5:57 pm

    SJEEEEEMIG, Kirstin. Kon je mij hierover geen mailtje sturen????? Had ik je blogje maar eerder gechecked…dus het is ook mijn fout.😛

    Wat jammer zeg. Ik ben broke-as-a-motherf******-joke dus dit zou echt goed van pas komen, maar heeelaaaas…..deze arme jongen moet z’n laatste 5 eutjes aan GUP spenderen en twee dagen niet eten.

  2. April 8, 2009 6:22 pm

    HUH?! Morgen is het toch donderdag?! Ooops, ik zie net dat ik klakkeloos de datum uit het persbericht heb overgenomen en daar stond donderdag 7 ipv 9 april! Dus you go, go, go for GUP!

  3. April 8, 2009 7:06 pm

    ohja…shit. Ik ben vandaag echt van de kaart. Thankssss!

Leave a Reply

