Skip to content

Piraten en punkers

February 8, 2010

Hong Kong Fashion Week

Eerder dit jaar werd bekend gemaakt dat Queen of Punk, Vivienne Westwood, een capsule collectie voor jeansfabrikant Lee zou gaan ontwerpen. Tijdens de afgelopen fashion weeks in Milaan en Hong Kong werd een preview van deze Anglomania & Lee Denim Collection AW 2010/11 gegeven.

De lijn, bestaande uit onder meer vier verschillende jeansmodellen voor mannen en vijf voor vrouwen, is geïnspireerd op Westwood’s collecties uit de jaren zeventig en tachtig. De punk- en pirateninvloeden druipen van de collectie af en ook komen de onmiskenbare ‘cuts’ die het werk van Vivienne Westwood de afgelopen decennia zo populair maakten in de ontwerpen voor Lee terug.

De Anglomania by Vivienne Westwood for Lee Collection is vanaf juli 2010 wereldwijd te koop bij geselecteerde boetieks en de Vivienne Westwood stores.

Milan Fashion Week, photography: Ugo Camera

Hong Kong Fashion Week

Preview of the Anglomania by Vivienne Westwood for Lee Collection AW 2010/11 @ Milan and Hong Kong Fashion Week.

One Comment leave one →
  1. October 16, 2010 12:49 am

    In de meeste ontwerpen kan ik mijn smaak niet vinden. De invloeden zijn voor mij TE maar zonder enige verlenging om een lijn sterk te maken. En please, gladiatorenschoenen zijn echt niet meer in.🙂

    Ik probeer mensen en stijlen op straat te fotograferen. Ik zeg niet dat die daarom de wereldverbeteraars zijn maar naar mijn mening is daar de echt catwalk.

    http://nedewe.wordpress.com/

Leave a Reply

